Файл статьи: PDF
Аннотация: Определяются текстовые характеристики СМИ в Интернете, характеристики индивидуальных и общих свойств интернет-СМИ и печатного издания как варианта и инварианта. Работа основана на теории текста, гипертекста и интертекстуальности
Ключевые слова: гипертекст; интертекст; текст; текстовые категории; интернет-СМИ; структура издания; компрессия текста; контекст; коммуникативная ситуация; новые функции заголовка; дискурс интернет-СМИ; вариант; инвариант
Abstract: This article focuses on determination of mass media text characteristics in the Internet, characteristics of individual and general properties of an Internet medium and a press publication as a variant and invariant. The authors‘ argument refers to theories of text, hypertext and intertextuality
Key words: hypertext; intertext; text; text categories; Internet-media; edition structure; text compression; context; communicative situation; new functions of headline; Internet-media discourse; variant; invariant

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.