Файл статьи: PDF
Аннотация: Рассматриваются лингвистические характеристики предвыборных материалов (в первую очередь лексический аспект). Предвыборная кампания 1998 г. демонстрирует значительное количество несбалансированных текстов со словами и выражениями негативной семантики. Это свидетельствует о том, что политический язык еще только формировался. Материал кампаний 2007 и 2011 гг. демонстрирует завершение этого процесса
Ключевые слова: тексты предвыборных кампаний; лексика; отрицательная/положительная оценочность
Abstract: The focus of the article is on linguistic characteristics of pre-election materials, first of all on their lexical aspects. The first electoral campaign in 1998 gives us a huge number of unbalanced texts where a lot of negative words and expressions were used. It says that political language was still in process of forming at that time while in 2007 and 2011 this process was already finished. Collected data in the article confirm this supposition
Key words: pre-election texts; lexical aspect; negative/positive words and expressions

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.