Архив журнала
ИМИДЖ СИБИРИ В АСПЕКТЕ БРЕНДИНГА ТУРИСТИЧЕСКОЙ ДЕСТИНАЦИИ
- 332
- Файл статьи: PDF
Аннотация: Изучается концепт «Siberia» в сознании
носителей английского языка. Автор посредством реконструкции концепта выявляет специфику восприятия
сибирского региона представителями англоязычного
лингвокультурного сообщества, определяет имиджеобразующий потенциал данного концепта при формировании туристической дестинации
Ключевые слова: политический имидж; брендинг;
медиадискурс; туристический дискурс; туристическая
дестинация; концепт; концептосфера
Abstract: Article examines the concept ―Siberia‖ in consciousness of native speakers of English. The author by means
of reconstruction of the concept considers specificity of perception of Siberian region by representatives of Englishspeaking lingo-cultural communities, defines the image potential of this concept in the formation of tourist destination
Key words: political image; branding; media discourse;
tourist discourse; tourist destination; concept; concept spher