Файл статьи: PDF
Аннотация: Исследуется образ России на материале американского качественного издания ―The New York Times‖. Целью исследования является определение языковых средств, используемых для создания образа России, а также анализ отношений России с бывшими советскими республиками. Автор приходит к выводу, что в американском издании сформирован негативный образ России, отягощенной советским прошлым
Ключевые слова: СМИ; образ; стереотип; власть языка; политический дискурс; общественное мнение; демократическое общество; постсоветский
Abstract: The paper deals with the image of Russia on the materials of American newspaper The New York Times. The purpose of the investigation is to define linguistic means for creation of the image of Russia, as well as to analyze Russian relationships with post-Soviet countries. The author concludes that the negative image of Russia weighed down by the soviet foretime was formed in the American newspaper
Key words: mass-media; image; stereotype; power of language; political discourse; public opinion; democratic society; post-Soviet

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.