Файл статьи: PDF
Аннотация: Рассматриваются дискурсивные практики внедрения неподтвержденной информации в массмедийный политический дискурс. Данные практики базируются на ресурсах языка и речи (грамматический, лексический уровни языковой системы, графическая система), особенностях реализации текстовых категорий информативности и модальности. Кроме того, оказываются задействованными жанровые ресурсы новостного дискурса массмедиа. В целом дискурс, использующий дискурсивные практики, в которых оказывается задействована неверифицированная информация, предлагается называть анонимным
Ключевые слова: слухи; технологии воздействия; дискурсивные практики; политический дискурс; СМИ
Abstract: The article is devoted to discursive practices of introducing unverified information in mass media political discourse. These practices are based on language and speech resources (grammatical and lexical strata of the language system, graphic level of speech representation), on the peculiarities of the realization of textual categories of informativeness and modality. Besides genre features of news articles are also exploited. On the whole, the discourse making use of the techniques drawing upon unverified information is defined as anonymous
Key words: rumors; persuasion technologies; discursive practices; political discourse; mass media

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.