Файл статьи: PDF
Аннотация: Рассматривается президентская кампания во время первых прямых выборов президента Чехии. На материале текстов СМИ и выступлений основных кандидатов анализируются особенности аргументации, общие и национальноспецифичные характеристики агонального дискурса. Выявляется, что особое значение приобретали апелляции к личным характеристикам кандидатов и историческим прецедентам
Ключевые слова: политическая лингвистика; агональный дискурс; лингвокультурема; парадокс; языковая картина мира
Abstract: Presidential election campaign during the first direct elections of the president in the Czech Republic is discussed. On the basis of Mass media texts and addresses of the main candidates, peculiarities of argumentation, specific features of agonic discourse are revealed. It is proved that the emphasis is laid upon appeals to personal characteristics of the candidates and to historic precedents
Key words: political linguistics; agonic discourse; lingo-cultural unit; paradox; language world picture

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.