Файл статьи: PDF
Аннотация: Описывается прагматика и семантика денежных знаков и их естественноязыковых номинаций. Обосновывается ошибочность утверждений о дематериализации и нереферентности современных денег. Авторефлексивность социального института денег позволяет сделать вывод об обратно пропорциональном соотношении между антропоцетричностью денег и деньгоцентричностью человека
Ключевые слова: семиотика денег; синтактика и прагматика денег; семантика терминов и слов; рефлексивность финансовых процессов
Abstract: The paper deals with pragmatics and semantics of currency notes and their natural language nominative correlates. Evidence is given against the erroneous idea of the dematerialized and nonreferential character of modern money. Autoreflexivity of money as a social institution leads to the conclusion about the inverse proportion correlation between the anthropocentricity of money and moneycentricity of man
Key words: semiotics of money; syntactics and pragmatics of money; semantics of words and terms; reflexivity of financial processes

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.