Файл статьи: PDF
Аннотация: Статья посвящена исследованию агонального жанра политического дискурса США — президентских предвыборных теледебатов. Автор описывает конститутивные признаки дискурса теледебатов (участники, хронотоп, цели, ценности, стратегии и тактики). Особое внимание уделяется стратегии самопрезентации и ее тактикам – самовосхваления, обещания, демонстрации профессионального успеха. Автор приходит к выводу, что названные тактики вербализуются через определенные лексические репрезентанты и характеризуются своеобразными лингвостилистическими приемами
Ключевые слова: политический дискурс; агональные жанры; президентские предвыборные теледебаты; стратегия самопрезентации; коммуникативные тактики; вербализация
Abstract: The purpose of the article is to study one of the agonal genres of US political discourse, that of Presidential Election Debates. The author describes constitutive characteristics of the Presidential Election Debates discourse, which include participants, time constraints, aims, values, strategies and tactics. Special attention is paid to the self-presentation strategy and its tactics of selfpraise, promise and demonstration of professional achievements. The author summarizes that the aforementioned tactics are verbalized by means of specific lexemes and characterized by peculiar lingo-stylistic devices
Key words: political discourse; agonal genres; Presidential Election Debates; self-presentation strategy; communicative tactics; verbalization

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.