Файл статьи: PDF
Аннотация: Термин «имидж» широко используется в современном научном дискурсе. В контексте большинства научных публикаций в рамках отечественной политологии понятие функционирует как синоним таких, как «бренд», «репутация», «образ». В результате анализа сущностного содержания предложенных понятий устанавливается собственная семантика многогранной категории «имидж»
Ключевые слова: политический имидж; бренд; образ; репутация; стереотип
Abstract: The term ―image‖ is a category, which is represented in modern scientific sphere. In the context of the most scientific publications ―image‖ is used as a synonym for ―brand‖, ―reputation‖ and ―stereotype‖. So there is a negative impact on the development of a theoretical framework of imageology because of the absence of a unified approach to the meaning of ―image‖. The author believes that such complex category as ―image‖ has its own semantics
Key words: political image; brand; inage; reputation; stereotype

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.