Файл статьи: PDF
Аннотация: С позиций жанроведения и лингвопрагматики рассматривается организация таких GRтекстов, задачей которых является поддержание отношений с властью в некоммерческой сфере. Дается понятие о коммуникативной стратегии перепрограммирования и способах ее реализации в канонической жанровой форме мемо-рандума и свободной публицистической форме — письме-обращении к президенту РФ
Ключевые слова: GR-текст; политическая коммуникация; власть; коммуникативные стратегии; коммуникативные тактики; коммуникативный ход; жанр; меморандум; открытое письмо
Abstract: Building and structure of GR-texts are discussed from the point of view of genre study and lingopragmatics. The aim of GR-texts is to keep in touch with the authority in non-commercial sphere. The notion of communicative strategy of reprogramming is given, ways of ist realization in canonical genre form of memo and free publicistic form including address to the president of the Russian Federation, are described
Key words: GR-text; political communication; authority; communicative strategies; communicative tactics; communicative move; genre; memo; open letter

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.