Файл статьи: PDF
Аннотация: Предлагается обзор новых изданий по проблемам политической коммуникации. Проанализированы работы за 2009–2011 гг., преимущественно изданные в США. Выделяются следующие направления исследований: дискурс средств массовой информации США; дискурс СМИ других стран; дискурс политических лидеров и возможности их риторики; развитие новых средств коммуникации, их возможности и особенности; теория политической коммуникации
Ключевые слова: политический дискурс; политическая коммуникация; средства массовой информации и их влияние; новые публикации
Abstract: The paper offers a review of research done abroad in the sphere of political communication. We focus on monographs and collections of articles issued mostly in the USA, 2009–2011. The most important fields of investigation are: discourse of U.S. media, especially in the postbroadcast age; media discourse of other countries; discourse of political leaders and their rhetoric power in winning over and influencing the public opinion; new media technology, its power and peculiarities; theory of political communication
Key words: political discourse; political communication; media and their power; new publications

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.